Iskola rendőrünk a biztonságos közlekedésről és az ismeretlen személy által kezdeményezett kapcsolat kezeléséről tartott előadást.
Állampolgári ismeretek óra keretében Fenyves Péter polgármester
fogadta a Gárdonyi iskola 9. EKE. osztály tanulóit. A gyerekek érdekes és részletes tájékoztatást kaptak a képviselők munkájáról, a polgármester mindennapi teendőiről.
Fenyves Péter úr megmutatta a tanulóknak, hogy hol zajlanak a
képviselőtestületi ülések és az ő saját irodáját is megnézhették.
A látogatás végén válaszolt a kérdésekre, majd mindenkinek egy
kulcstartót ajándékozott.
Iskolánk 7-8. osztályos tanulóinak Komjátiné Kas Henrietta védőnő tartott interaktív előadást serdülőkort érintő témákról, mint például a szervezetben végbemenő változásokról, higiéné fontosságáról, szexualitásról, nemi úton terjedő betegségekről illetve azok megelőzéséről, családtervezéssel és gyermekvállalással kapcsolatos tudnivalókról.
2016. december 10-én vehette át intézményünk az Ökoiskola elismerő címet, amelyet három évre, 2019. december 31-ig használhatunk.
A cím elnyeréséhez számos követelménynek kellett megfelelni.
A pedagógiai programot, a helyi tantervet, a tanmeneteket úgy kellett módosítani, hogy abban helye legyen a fenntarthatóságra nevelés célkitűzéseinek. Ökoiskolai munkatervet kellett létrehozni, és minden munkaközösségnek hozzá kellett kapcsolódni célokkal, feladatokkal a munkatervükben.
A pályázatban fel kellett tüntetni, hogy milyen tevékenységek folynak az intézményben, amelyekkel alátámasztható a fenntarthatóságra nevelés melletti elkötelezettség, illetve célokat, eseményeket kellett megjelölni, hogy hogyan valósul majd meg ez a jövőben.
Már eddig is nagyon sok környezettel kapcsolatos programot szervezett intézményünk, illetve kapcsolódott be városi rendezvényekbe (madárbarát nap, szemétszedés). Elnyertük a Madárbarát Iskola címet a Magyar Madártani Intézettől, és egész évben madárvédelmet folytatunk. Madárodúk kerültek kihelyezésre, melyekben már költés is volt a tavalyi évben. A kiskertünkben komposztálunk, esővízzel öntözünk, környezettudatosan gazdálkodunk. Minden pedagógus minden tanórája keretében évente minimum két órában foglalkozik a természetvédelem, környezetvédelem témakörével. Intézményünkben vannak kerékpárok, melyekkel való közlekedést ösztönözzük. Rendszeresen kirándulunk helyi – természeti és épített – környezeti értékekhez. A diákönkormányzattal közösen környezettudatos kiállításokat szerveztünk, pl. hulladékból hasznosat kiállítás. Évente kétszer papírhulladék-gyűjtésre van lehetőség. Az iskolai dekorációnál szem előtt tartjuk az újrafelhasználást. A Gárdonyi-napon, Gyermeknapon, egyéb rendezvényeken jelen vannak olyan állomások, melyek az ökoiskolával kapcsolatosak. Odafigyelünk intézményünk energiafelhasználására: a villanyok lekapcsolására, vízpocsékolásra, és erre tudatosan neveljük a diákokat. A belső terekben zöld növények teszik kellemesebbé a légkört, az udvarunkon egyre nagyobbak a fák és tuják, melyek a gyerekek kikacsolódása mellett az állatvilágnak is helyet adnak. Vannak zöld gyepes udvaraink, ahol környezetbarát játszóeszközök állnak rendelkezésre, és sportpályánk is.
Közeli terveink között szerepel egy „Energia Járőr” szolgálat kialakítása a tanulókból, akik a ellenőrzik a tantermekben és a folyosókon a villanyhasználatot, és a mosdók, WC-k vízellátásának problémáira hívják fel a figyelmet (csapcsöpögés).
Az intézményben a felsorolt dolgok folyamatosan jelen vannak, és a lehető legtermészetesebb módon valósulnak meg.
A környezetünk és természetünk épsége, megóvása közös ügyünk.
Védőnői előadás sorozat mai témája a dohányzás megelőzéséről és a dohányzás káros hatásairól szólt.
A dohányzás megelőzésével kapcsolatos előadás célja, elsősorban a gyerekek helyes értékrendjének, egészségmagatartásának, szemléletformálásának elérése volt.
A legtöbb ember tudja, hogy a dohányzás káros hatású, de azzal már nincsenek tisztában, hogy milyen konkrét, szerveket érintő káros hatásai lehetnek. Ezzel a témával kapcsolatban részletes védőnői tájékoztatást és felvilágosítást kaptak osztályfőnöki óra keretében, a 9. Előkészítő osztály tanulói. A szöveges információkon túl, játékokkal, képekkel, animációkkal ismerkedhettek meg a fiatalok.
Iskolánk alsós tanulói múzeum pedagógiai foglalkozáson vettek részt a Lamberg kastélyban, melynek témája a farsang volt. Nagy érdeklődéssel néztük a régi maskarás képeket és hallgattuk a róluk szóló érdekességeket. Néhány ilyen maskarát magunkra is ölthettek a gyerekek. A saját kezűleg készített álarccal mi is igyekeztünk elriasztani a telet.
Köszönjük a lehetőséget, nagyon sok élménnyel gazdagodtunk.